Naktis prieš

Nikolajaus Gogolio kūrybos motyvais

Režisierius Žilvinas Beniušis

Teatrinė klounada; N-14

1 val. 40 min.

Premjera – 2022 12 17

 

 

 

 

 

 

 

Kūrybinė grupė

Režisierius – Žilvinas Beniušis

Dailininkas – Vitalij Strigunkov

Kostiumų dailininkė – Daiva Urbonavičiūtė

Dramaturgai ir adaptacijos autoriai – Žilvinas Beniušis ir Raul Barranco

Šviesų dailininkas – Vilius Vilutis

Choreografė – Leokadija Dabužinskaitė

Režisieriaus padėjėja – Nadežda Pereverzeva

Naktis prieš Naktis prieš Naktis prieš Naktis prieš Naktis prieš Naktis prieš

Klounada, miuziklas, komedija, farsas, realybės šou, karnavalas, misterija, tūsas?.. Čia viskas viename – Vilniaus senojo teatro scena tokio vyksmo dar nėra mačiusi. Spektaklis grįstas klounados principais: emocijos reiškiamos per kūną, fiziškumą. Būtent tai teatrinę klounadą skiria nuo tradicinio psichologinio teatro.

 

Spektaklio „Naktis prieš“ siužetinę liniją padiktavo Nikolajaus Gogolio (1809–1852) apysaka „Naktis prieš Kalėdas“ (iš rinkinio „Vakarai viensėdyje prie Dikankos“). Veiksmo epicentre – įsiplieskusi vaikino Vakulos ir aikštingos gražuolės Oksanos meilė. Veiksmas perkeliamas į šiais laikais vykstantį patrakusį, aistringą vakarėlį: įsisuka tviskantis gaublys, scenoje pasigirsta disko muzika, personažai ryškiais, impozantiškais drabužiais... Intrigos, meilė, nuodėmė – štai ir visa karnavalo, vakarėlių kultūros trejybė. It iš Hieronymus Boscho triptiko „Žemiškųjų malonumų sodas“. Spektaklio herojai kviečia „liautis kentėti“ ir mėgautis gyvenimu.

 

Režisierius, šiuolaikinės intelektualios klounados teatro įkūrėjas Žilvinas Beniušis spektaklyje siekia maksimaliai išnaudoti šiuolaikinės teatrinės klounados žanrą. Kada prasideda ir baigiasi žaidimas? Kur riba tarp šventumo ir nuodėmės? Ar įmanomas apsivalymas, kuriam priešinasi pati naktis? Vakarėlis visgi baigiasi, bet iš jo išėjus norisi jį pratęsti realiame gyvenime.

 

Ekstravagantiškiems dizainerės Daivos Urbonavičiūtės kostiumams bei Vitalijaus Strigunkovo scenografijai (veiksmas perkeltas į šokių aikštelę pačioje teatro scenoje) spektaklyje tenka išskirtinis vaidmuo.

 

Režisierius Ž. Beniušis: „Spektaklyje vystoma laisvos valios ir lemties tema. Pasaulis regimas kaip viena didelė žaidimų aikštelė. Emocijos, troškimai pasiekia maksimalią dvasinę, psichologinę įtampą... Prieš akis vystosi siužetas ir intrigos, kurios klounados instrumentais parodomos tarsi pro padidinamąjį stiklą.“

 

Kostiumų dailininkė D. Urbonavičiūtė: „Žmonės gyvenime taip nesirengia. Į vakarėlį einantys žmonės gali apsirengti įvairiai, tačiau iš esmės nori atrodyti patys gražiausi, geidžiamiausi, puošniausi. Esame visokie, kiekvienas savyje turime demonų, kuriuos režisierius ir nori parodyti. Kostiumai tai tik padeda padaryti. Man patinka, kad Gogolis interpretuotas taip šiuolaikiškai.“

 

Scenografas V. Strigunkovas: „Svarbu būti atviram, suprasti, kad šiuolaikinės klounados spektaklis atsiskleidžia per santykį su žiūrovu, o kaip meno kūrinys jau tęsiasi ir už scenos ribų. Nors personažai, jų tarpusavio santykiai labai įdomūs ir gyvybingi, vaizdinę N. Gogolio aprašyto pasaulio sąrangą reikėjo permąstyti iš esmės. Svarbu buvo suprasti, kad apysakai būdingas folkloriškumas, liaudiškumas atsiranda ne iš romantizuoto XIX a. kaimo, o iš nedoktrininio pasaulio suvokimo, kurį galime stebėti ir dabartyje.“

 

Ž. Beniušis yra režisavęs ir klounados vesterną „Odisėja“ (2021), tragikomediją „Adomas 2.0“ (2021), monospektaklį „Lelijos laisvės mokymai“ (2022) ir kt.

 

Spektaklis rodomas rusų kalba su lietuviškais titrais

 

Dėmesio! Spektaklio metu rūkomos elektroninės cigaretės be nikotino, naudojami dūmai ir ryškūs šviesų blyksniai. 

 

 

Spektaklio anonsą galite peržiūrėti paspaudę ČIA

 

 

Dmitrijaus Matvejevo nuotraukos

 


 

Recenzijos,
atsiliepimai,
interviu

 

Ingrida Ragelskienė

Režisierius Žilvinas Beniušis: „Žmogaus tapatybė yra tik performansas, tik vaidinama, žaidžiama...“

 

 

 

Ingrida Ragelskienė

Vitalijus Strigunkovas: „Menininkas veikia kaip kultūrinis agentas provokatorius“

 

 

 

Lauryna Lopaitė

Kostiumų dailininkė Daiva Urbonavičiūtė: „Patys rūbai jau yra kaip atskiri personažai“

 

 

„Naktis prieš“: nuodėmė ir apsivalymas šokių aikštelėje

 

 

Valerijus Panasiukas

Proto miegas pažadina diskotekos pabaisas, arba As you like it?

 

 

 

Magdelana Slavinska

Ištrūkimai

Spektaklyje vaidina


Soročkinas – Jurij Ščiuckij

Vakula – Igoris Abramovičius

Oksana – Viktorija Aliukonė-Mirošnikova

Velnias – Viačeslav Lukjanov

Ragana Solocha – Jevgenija Rusakova

Čiūbas – Vladimir Serov

Kūmas – Aleksandr Agarkov

Seniūnas – Nikolaj Antonov

Djakas – Artur Svorobovič

Kūmo žmona – Jekaterina Makarova

Djako žmona – Larisa Popova

Čiūbo žmona – Juliana Volodko / Jevgenija Karpikova

Seniūno žmona – Edita Gončarova

Choristė 1 – Telman Ragimov

Choristė 2 – Vera Stasenia

Choristė 3 – Liuda Gnatenko

Choristė 4 – Jelena Ragimova / Božena Aleksandrovič

Zaporožietis 1 – Maksim Tuchvatulin

Zaporožietis 2 – Artūras Aleksejevas

Zaporožietis 3 – Aleksandr Kanajev

Paciukas – Vladimir Dorondov

Šventoji – Valentina Lukjanenko

Novopolskij – Valentin Novopolskij

Naktis prieš Naktis prieš Naktis prieš

Vladimir Gurfinkel

skaityti

Vladimir Gurfinkel

skaityti

Vladimir Gurfinkel

skaityti


grįžti atgal